Khamis, Februari 19, 2009

tibe2 SEMUA org pegi keje...

tarikh sebenar entry : 4 Februari 2009

pagi ni aku smpi stesen dalam 7.50 pagi.......dah beli tiket, dah cek in....uik, ramai plak org.....aa..ni mesti karang dalam tren pek gile ni.......tgg dalam bape minit, tren pon sampai...ha, betulla..mmg pek amat2 tren pagi ni......aku berdiri dpn pintu, pk, nak let go ke nak naik je....aku usha gerabak blkg dah takde org naik....nak lari ke blkg takut tak sempat...ah masuk je la...perghh, nasib baik muat...ngam2 je jarak aku dgn pintu.


smpi shah alam, lagi menderu2 org masuk. tp tmpt aku tak terjejas sgt. aku masih boleh berdiri dgn selesa. smpi batu tiga yg tak bleh blah, pasal pintu bukak kt tmpt aku...perghh..dia punye squeezing nak masuk tuh...aku dgn minah dpn aku tuh smpi melekat kt cermin tepi pintu tuh....minah tu melekat kt cermin, aku melekat blkg dia..nasib baik aku pompuan, kalo aku lelaki, dah kene lempang agaknye dgn minah tu....ade beberape penumpang yg let go tren tu, tp tidak bg sorg pakcik nih, aku agak dia india kot, pasal aku nampak tgn dia je....dia masuk jugak jugak....bile tren jalan, aku rase cam ade bende kt blkg pinggang aku....haiyak....aku syak pakcik tu telah menggunakan blkg pinggang aku sbg tmpt berpaut. lama2 aku rase cam tgn dia dah sangkut kt pinggang suar jeans aku....nasib baik keadaan dalam tren tu mmg pek, jd aku pon takleh la salahkan pakcik tu...

sampai sbg jaya, pon berkerumun org nak naik tren. aaa..lagi sket je aku nak tersungkur kt pintu mase nak kuar tu.....ade sket rase tak stabil dgn usaha nak loloskan diri dari celahan org ramai...gilos apos....tibe2 sume org pegi keje arini........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan