Khamis, Februari 19, 2009

haa..puas ati aku....

tarikh sebenar entry : 3 Oktober 2008

5.55 petang, lps ke toilet, aku tuka suar trek, capai mp3 player ngan stokin....hurmmmm...pk pk, ah, sarong sweater ah, baru la byk sket aku peluh....dah siap sume, mp3 player pon dah gantong kt leher...eh, awal lagi....baru kul 6...lek lu...bace paper gitu2...6.15 baru aku on kan mp3 player, kasik warm up sket....dan mulakan misi joging aku di sekitar kwsn perumahan aku (tu pon pasal dah mula rase berpinar ngan semput2)...memula kasik jalan kaki dulu seround......agak2 dah peluh, dah ringan sket kaki, baru la aku lari....itu pon diselangi dgn berjalan...gile..mane larat sehh..lama gile aku tak joging.....tp prestasi tak menurun sgt la...kira aku masih mampu berlari barang beberapa minit..dalam larian dan jalanan aku tuh, barula aku sedar, la...dah ramai rupenya kaum hindraf kt kwsn perumahan aku nih.....ntah la bile diorg masok pindah pon aku tak pasan....ah, takpela, janji tak kacau org, kan...joging tanpa bantuan penglihatan...aku tawakal je jgn la terserempak ngan anjing....tu pon mase aku kuar umah, ade la sekor anjing dpn umah aku nih baru balik dr mana tah...tetibe je lari kat aku, smbil menyalak...sudah, ape kejadahnye...takkan tak kenal lagi muka aku (info: anjing nih dulu slalu tgg aku balik keje pasal nak sergah ngan nak kejar...tp lama2 dia pon da malas...dah cam..nampak aku je buat bodo je...) tp aku agak dia cuma nak menyapa kot..pasal lama tak nmpk aku kan (dr gaya dia berlari ngan menyalak tu kan)..aku agak la...lari2, ciss banyak plak anjing kt kwsn umah aku nih....takpe la...lari je la...tgh2 lari tuh, tibe2 terpk lak, ish, kalo la aku dpt mp3 player utk runner tuh (sony) kan best...bergaya je lari kan..gerek sehh..ikat kt lengan..kan....perghh..tuh kalo aku tangkap satu, maknanye aku ade dua mp3 player utk tujuan yg berlainan...ishh..ni dah kira membazir....tp...kalo beli.....mesti aku lagi smgt nak joging (tuh sume alasan...) hurmm..tp ape pon, aku mmg puas ati ari ni, pasal niat aku nak joging akhirnya tertunai...dan aku harap kali nih aku serius, smpi aku leh jadi runner...bole la aku lari jejauh sket...rentas desa..kan...mase tuh plak kene la kasut yg gerek2 lagi...tp aku ckp la kan, kalo dpt kasut avia tuh...huuuuuuu.......aku sanggup lari 20 km sehari (janji palsu sume tuh..) perghh! mesti solid ah badan aku pastuh! hooww!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan