Khamis, Februari 19, 2009

ohhhhhhhhh....

tarikh sebenar entry : 1 Februari 2009

setelah hampir setaun (rasenye) aku tak jejak kaki kt KL, arini berjaya jugak aku kesane.........memule gi CM dulu..carik supplier utk button badge...hurmmm..dah macam2 dah kt situ...aku pon dah terpinga2 kt situ. dah setel sume urusan, aku ngan member aku pon merayap keliling CM tu. bagus, kedai sewa novel tu masih ade lagi..tp takde tajuk yg best aku nak beli la...(kedai tuh pon jual jugak novel). so kitorg pon gerak la ke times square (sbb utama adelah nak makan KFC kt situ, tataula tp aku rase KFC situ paling sedap). pk2, nak naik bas ke naik tren. lalu kitorg putuskan utk naik bas. smpi kt tmpt yg biase naik bas ke sg wang tu, tgg2 tak nampak2 pon basnye..dahla lemas dgn asap bas, pegi lak berdiri dpn public toilet tercanggih kt situ. bosan tgg bas, kitorg pon jalan kaki ke masjid jamek, amek tren kt situ. sblm tu aku siap sajes kt member aku supaya jalan kaki je dr kotaraya ke sg wang (aku biase buat pasal aku malas nak tgg bas). aku bajet naik tren situ leh trus gi imbi. aku lupe, kene balik kl sentral utk naik monorel. padehal itu la yg kitorg nak elakkan. sikit punye jauh underground pedestrian walk dia...

so, sampai je kt imbi, trus masuk times square dan menuju ke KFC. dah makan kenyang2, kitorg mula tour times square yg dah lama gile kitorg tak jenguk...hurmm..dah tak nampak dah bdk2 yg pakai pelik2 tak serupe org. kt situ aku usha kasut2 high heels atau wedges yg boleh aku tangkap bwk balik. adela beberape yg aku berkenan. tp aku putuskan utk round abes2. tp takde yg betul2 menangkap..adelah tp glamer sgt dan melampau plak ketinggiannye..mau tonggek2 aku berjalan dalam kasut tu. dan kawan aku putuskan, "jom pegi sg wang, aku nak carik ink printer!" orait, mari kite pegi.

sampai sg wang, sesak cam biase. dah dpt ink printer yg dia nak tu, kitorg teruskan perjalanan ntah ape2 keliling sume tingkat yg ade kt situ. kaki, mmg dah serius nak tercabut, lg sket leh lumpuh aku rase. aku pon usha2 la jgk high heels kt situ....ok la..tp takde yg nak menangkap sgt. ade satu yg aku kira leh la aku tangkap..pk punye pk, kensel je lah! usha itu ini, last2 baliklah. penat lagi bosan.

smpi kl sentral, kaki dah hampir tak rase ape. dah la mase tgg tren tu dpt dok kejap je, skali dalam tren aku kene berdiri spjg perjalanan melepasi dalam hampir 10 stesen. abes tegang sgale urat kaki. smpi stesen aku, kene naik tangge plak nak ke seberang, smpi kt tmpt masuk tiket tu, kaki aku mmg dah rase kejang smpi ke pinggang...dah hilang dah lenggok aku....keras aku rase otot2 kaki....

pk2 balik, ntah camne dulu aku leh merayap ke KL dari pagi membawak ke malam. skrg pagi membawak ke petang pon dah separuh maut aku rase. ni baru aku pakai sneakers, kalo pakai high heels merayap, tak sampai dua jam kt KL aku dah balik umah balik agaknye. salut pade pompuan2 yg tabah mengharungi shopping kompleks dgn high heels sehingga setinggi 4 inci!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan