Khamis, Februari 19, 2009

rupenye pegi Bandung tu best (part 2)

tarikh sebenar entry : 18 Januari 2009

esoknya, aku gembira sbb kt cafe hotel tu ade sediakan bijirin. dan aku lupe aku tak boleh makan bijirin tu. nah, aku kene kembung perut yg teruk sehari suntuk. takpe, aku bertahan. kami pergi ke kompleks beli belah yg paling hampir disitu. cam biasa, mak aku cari tudung dan baju yg kakak aku kirim. kemudian ke kedai jeans. mmg murah, tp aku sakit perut, takde mood nak beli, lgpon tak perlu pon. kemudian makan di restoran ape tah namanye. sedap juga makanan dia. saya suka. lps makan teruskan perjalanan ke tmpt shopping seterusnye, pon aku tak igt nama, tp kedai baju jugak. kt situ beli baju utk anak2 sedara aku yg dari kaum adam. setelah itu, berjalan lagi ke elizabeth, kt situ mmg tmpt handbag je. 1st floor ngan 3rd floor. mak aku tangkap satu beg yg dia betul2 berkenan (tu pon setelah dinasihat oleh aku). aku juga adalah penasihat kewangan disana. sblm tu, ke cibaduyut dulu, tmpt jual barangan kulit, kt situ tak beli apa sgt, cuma kerepek2 je. lps elizabeth, ke rumah mode pula. ade kedai handbag dan kasut di sebelahnye, nama donatello. aku ke rumah mode, dgn sakit perut yg makin memuncak, tp aku gagahkan juga. malam tu hujan pulak. last minit di situ, akhirnye aku beli satu blaus lagi, jenama esprit. mmg murah. saya suka.


malam tu, balik hotel, kami sume packing segala barang sbb esok lepas ke tangkupan perahu, kami akan terus berlepas pulang. pergh, mmg aku bangga jadi penasihat kewangan mak aku. beg kami yg paling sket, dan paling ringan. org lain, berbeg beg, smpi tak cukup tangan nak bawak. aku buat bodoh, malas nak tolong. itulah, tak berbelanja dgn bijak.

di tangkupan perahu, kami bergerak ke atas. di kiri kanan terdapat rumah2 yg comel, aku lagi geram tgk bunga2an yg tumbuh subur. dengan arnabnya yg dijual. mase tu dah start sejuk. aku cuak, sbb aku tak berape tahan sejuk. smpi kt pintu masuk, kami naik pengangkut yg bwk naik ke puncak. mmg gile indah pemandangan disitu, dgn bau belerangnye yg cam kentut akibat makan telur. silapnye, byk sgt penjual souvenir yg mengelilingi kami, smpi tak nampak ape, nmpk muka diorg saja. mmg di indonesia begitu agaknye. susah nak jalan dgn tenang. mmg aku ralat di situ. tp di atas tu tak sejuk sgt pon. beria je org2 tu sume pakai jaket. turun bawah, pon masih dikelilingi penjual. rasa cam artis plak bila dikerumun begitu. kemudian terus ke kolam air panas. aku tak lepas peluang. oh, meloncat2 aku dlm air tu, panas gile doh! tp lps dah biase, aku try kt kolam yg lagi panas airnye. eh, sejuk gile! rupenye sensor aku dah konfius. aku try masuk dalam kolam tu. skali tergelincir, terduduk aku di tebing kolam. nasib baik bukan dalam air. nah, kt situ, kaki aku lebam. dan kemudian makan di restoran ape tah aku tak igt jugak. tp sedap juga makanan dia.

kemudian kami pon bergerak ke airport. airport kecik saja. airforce yg punya. seketika aku terasa sedih sbb sayang nak tinggalkan tmpt yg best, (walopun rimas dikerumun penjual cenderamata). apetah lagi dgn layanan tour guide yg baik dan pembantunya. lalu aku bertekad, aku akan jadikan destinasi bandung sbg tmpt percutian setaun skali. berpatutan, best, mengujakan. saya suka.

nota: "alright bebeh" yg aku dgr tu rupenye "flight attendant". pekak la plak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan