Khamis, Februari 19, 2009

igau

tarikh sebenar entry : 29 September 2008

berlaku bile kita terlalu serius dgn mimpi yg sedang dialami...tak mengape kalo kita tak sedar yg kita mengigau, tp sgtlah memalukan bile kita sedar dan lagi best bile ade org nampak dgn jelas igauan tersebut, dan kita sedar akan hal itu!! perghh....pertama kali aku kantoi mengigau ngan mak aku ngan makcik aku, mase kt kampung baru nih....siol sungguh...kitorg baru smpi dr kl dlm kul 4.15 pg..sbb nak ziarah nenek sedare aku yg meninggal pasal sakit jantung...so, pas sahur tuh, pas dah bace yasin kt jenazah, aku pon tdo la....pastu mak aku dtg kejutkan...aku cam mamai2...masih bermimpi walopun aku menjawab soklan mak aku...ntah camne dlm mimpi tuh aku ketawa pasal ade org wat klaka...skali aku termengigau, aku ketawa dan mak aku nmpk ngan makcik aku...aku dpt dgr ngan jelas mak aku ngan makcik aku gelakkan aku...huiiii...malu la gak, tp aku pura2 tak sedar....dan teruskan tdo smpi la aku terbangun kul 9 pagi.........


dan kemudian, minggu lepas..aku mimpi stok mesti mengarut punye....malaysia turun salji...perghh....mase tuh aku mimpi tengah berborak ngan sape tah aku tatau, kt mane pon aku tatau tp aku tau tuh kt malaysia...skali tgh borak2, cam ade abuk2 putih berterbangan..skali tgk, wow! salji....kami berdua dilitupi salji..dan sejuknye mmg gile...menikam ke tulang itam, dan menggetarkan peparu aku...dan tak semena2 aku menggigil bagai nak rak di alam realiti (mengigau la tuh)..padehal cuace malam tuh tak sejuk pon...stok kalo tak pasang kipas, mmg lencun la tido (dan boleh membawa kepade amokan)....lalu aku tersedar (tak sepenuhnya), dan aku masih lagi terase dinginnye salji itu...dan aku juga masih menggigil, smbil mengerekotkan badan (gile menjiwai watak dlm mimpi dowhhh..) terus bangun tutup kipas..(???) dan kembali ke katil....tp aku sempat mempersoalkan tindakan aku tu....kurang bape minit, aku on balik kipas tuh..perghh...panasss......

dua citer di atas adelah kes mengigau yg berlaku ketika pade bulan puase nih, dan igauan yg masih berlaku walopun aku dah tersedar dr tdo..sbnrnye byk jugak kes mengigau yg aku alami...tak kira tempat, siap dlm bas pon aku mengigau....itu mmg malapetaka besar.....dah la dok seat dpn skali....malu nyahhh.......tp itu la fitrah alam..(kot..)..hehhe...korg pon mesti ade kes mengigau gak kan..hehehehheee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan