Selasa, November 30, 2010

eitt...

rasa macam nak pos sesuatu...tapi nantilah.

haishh..asyik tidur lewat saja sejak akhir-akhir ni. dah 12.30 malam, mandi pun belum lagi.

Jumaat, November 26, 2010

pilihan terbaik

ada lagi 40 minit sebelum pukul 6. bos dah balik. so, masa yang tinggal tu, nak buat kerja, atau nak main?

ummm...




mainlah.

Rabu, November 24, 2010

Isnin, November 22, 2010

sensitif

adalah sangat bosan memiliki perut yang sensitif yang perlu dimulai dengan makanan lembut-lembut dipagi hari. (ini saya tidak ada masalah, saya memang suka pun.)

sesungguhnya niat tidak membantu apabila anda memiliki perut seperti ini.

anda ingin menikmati makanan berat dipagi hari sebab terpengaruh dengan ketulan-ketulan nugget yang sepatutnya dihidang untuk anak-anak buah anda, di samping sebekas bihun goreng yang nampaknya agak seksi. dan anda bangun tidur dengan perasaan lapar walaupun sebelum tidur itu telah menjamah dua ketul ayam goreng KFC perisa terbaru.

anda pun bersimpuh makan di samping ibu bapa dan anak-anak buah tersayang. bukanlah sepinggan besar pun, cuma guna mangkuk bunga percuma yang diperoleh dari KFC dua tahun yang lepas agaknya. dengan niat supaya sepanjang masa di pejabat sementara sampai waktu rehat, anda dapat bertahan dan boleh bekerja dengan gembira kerana tiada gangguan "muzik" tambahan selain itunes anda.

rupanya usaha anda gagal. perut anda menjadi kembung berangin seperti ribut taufan sedang melanda kerana perut anda gagal menyesuaikan diri dengan makanan seberat itu pada permulaan hari. ekoran serangan itu, anda jadi tidak selesa membuat kerja, dan akibat dari serangan itu, anda dilanda lapar yang teruk, yang turut menyebabkan serangan angin bertambah, tetapi anda tidak berapa berjaya membuangnya (kerana ramainya orang di dalam pejabat).

menyangkakan dengan makan tengahari berlaukkan ayam goreng berempah, sedikit paru dan sayur sawi dapat meredakan, saya dengan yakin makan perlahan-lahan supaya makanan dan angin tidak berentap. usaha ini turut gagal.

kenyang, tetap kenyang. tetapi perut masih berangin. esok pagi baru baiklah nampaknya ni. bukan tak biasa. malam ni pula "birthday party" salah seorang dari 12 anak buah. hei, perut, cepatlah sembuh!

Jumaat, November 19, 2010

just to remind you that...

penyakit panic disorder aku masih ada, dan kembali teruk.



ARRRGGHHHHH!!!!!

Khamis, November 11, 2010

buktikan yang kamu tidak radikal.

okaylah, sementelah tak boleh tidur ni, angkara cik semah yang tak mau balik-balik lagi, aku pos la sikit entri untuk tatapan yang boleh membawa kepada perbincangan.

tadi makan tengahari bersama seorang kawan yang kerap kali berdepan insiden perkauman kerana memakai tudung. lalu tadi dia bercerita yang terbaru ada satu syarikat tidak mahu mengambil dia bekerja kerana pada pendapat empunya syarikat, dia akan menjejaskan reputasi syarikat dan dia dianggap radikal kerana memakai tudung.

lalu, dia menyuarakan pendapatnya pada aku. iaitu kita boleh buktikan pada tokeh-tokeh kompeni besar itu yang kita tidak radikal dengan membuka tudung pada permulaannya, kemudian baru mula pakai sedikit demi sedikit, kerana ketika itu mereka telah mula melihat betapa kita tidak radikal sebenarnya.

i say it's a foolish idea. kalau kita sampai membuka tudung demi membuktikan betapa kita tidak radikal, itu adalah bodoh. itu menunjukkan mereka itu telah menang, dan membiarkan kita diketawakan kerana kebodohan mengikut kata mereka sehingga mengingkari Pencipta kita, iaitu yang berhak kita taat dan patuh. sepatutnya, dengan kepala yang bertudung itulah, kita buktikan yang itu bukan petanda radikal, tapi kita biaskan sangkaan radikal itu kepada mereka, yang mereka itulah sebenarnya radikal kerana berfikiran sempit.

ini soal pendirian, soal fahaman, soal kepatuhan dan ketaatan. soal akal itu berfungsi atau tidak. bukan menuruti mereka demi mendapatkan peluang pekerjaan yang belum tentu membahagiakan.

beginilah, sifat syaitan itu menghasut kita supaya mengingkari perintah Yang Maha Kuasa. disalurkan pula melalui tokeh-tokeh besar yang menganggap wanita bertudung itu radikal dan menyuruhnya menanggalkan tudung jika mahukan diberi pekerjaan. dan kita sebagai hamba Allah, yang faham benar selok-belok permainan syaitan, seharusnya dapat mengelak tipu daya syaitan itu, yang kemudian memberi idea bodoh yang telah disebutkan di atas tadi.

aku percaya, keradikalan seseorang manusia itu bukan pada pakaiannya, tetapi pada pemikiran dan fahamannya. dan sanggup mengingkari perintah-Nya demi membuktikan diri pada si kafir yang memang tidak setuju dengan Islam, itu adalah kebodohan yang nyata dan membuktikan kepada mereka betapa orang Islam ini memang mudah kena kencing.

Sabtu, November 06, 2010

stalker or what?

yesterday i received an email from a reader, or maybe the reader's mother asking about some things from the previous, previous issues of the magazine that i'm in charge now, but not then. i answered her, nicely and professionally.

and today, to my surprise, she requested for a friendship on my facebook. it amazed me because, i don't know how the hell that she found mine, or how did she know that it's me? seriously, it's kinda freaky when someone (customer/client) ask you something about anything regarding the product, and then had the effort to search for you all over the internet and ask for a friendship online.

freaky. i don't know whether to approve or ignore. i don't really know what to do.

Isnin, November 01, 2010

T_T

dengan kadar kebodohan dan permintaan melalut yang buat aku stres, harap-harap punca kematian aku bukanlah kerana serangan jantung atau strok.

AMIN.