Khamis, Februari 19, 2009

aiiii..banjir lagi.....

tarikh sebenar entry : 15 Oktober 2008

smlm ujan stok sehari suntuk....kalo s.j nih kejap lebat kejap renyai kejap benti pastu ujan balik.....kilat petir sume toksah citer ah, tp sbb aku terkedap kt dlm opis, aku pon tak dgr la bunyi ujan sgt..cume arap2 takde la blackout..(kalo tak melepak kt tangge lagi la aku..) so ptg tuh kakak aku kol kate area dkt umah aku tuh dah banjir dah (siap ade polis buat sekatan takleh masuk jalan nak ke umah aku, melainkan turun kt highway (kwsn perumahan aku tu tepi highway je)..


on the way kuar dr s.j tu ujan sket punye lebat, kul 7 malam dah cam kul 10 malam...smpi susur kuar ke pdg jawa dr highway tuh, dah start jem dah....ok la, so lalu la highway...perghhh..hangen gak, nak balik umah sendri pon sket punye byk cabaran (slalunye kalo time ujan yg membawak ke banjir)..sbb nak turun kt highway, tp member aku leh plak dah ke tengah lane...haiyaakkk..camne nak turun nih, agak segan gak kan...tp takpela, lgpon celah mane nak benti..mmg kete dah stok cam jemaah haji dah sesak dia....dah tgk dpn blkg sblm kuar kete (mane la tau ade motor sengal yg speed kan, takdela aku ditimpa kecelakaan)..aku pon turun..elok2 turun, pang, kete depan kitorg tu suda langgar bontot kete dpn dia..wah, ini berpotensi meningkatkan lagi kadar kesesakan ekoran wujud pula aktiviti perdebatan dibwh tajuk "apesal ko sengal sgt smpi leh terlanggar bontot kete aku dan langkah2 penyelesaiannye"..aku pula tidak ingin melihat ape kesudahan dan implikasi pasal dah start rase sejuk....skali tgk, alamak, tinggi la divider nih..tidak leh gak aku panjat je..tp drpd kaki aku tersangkut ke ape ke yg boleh membawa aib, tahan gak la aku jalan smpi jumpe lorong kuar utk penunggang motor...dgn baju ujan, sambil jinjit beg plastik berisi pisang..punye la laju air yg mengalir, aku hampir konfius, mane satu parit, mane satu lorong..aku pon da lupe pasal da lama tak masuk ikut "pintu blkg" kwsn perumahan tu...

kira2nye, taun 2008 nih mmg taun banjir la.....ada masa lapang je banjir......banyakla 2008 taun ong....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan