Khamis, Februari 19, 2009

tu kan Tuhan dah kate.....

tarikh sebenar entry : 2 Oktober 2008

td aku gi bank rimau.....nak masokkan duit kt akaun member aku (adat membeli, kene la membayar..) padehal kalo nak masok akaun org lain, takyah kad kita pon takpe...tp ntah la knape dan ape kejadahnye, aku nak gune gak kad aku.....skali aku tgk, kad tu tiade di tmptnye!! panggg!!!!! aku tertampar...seyyy...mane lak peginye nih......aku punggah punya punggah punya punggah dompet buruk aku tuh.....sah, takde.....tidak...tidak tidak tidak......ko sudah lari ke mana??? aku dah mula panik suam2 kuku (ye, walopun itu ade lah akaun pembayaran aku, aku ttp panik, walo tak hebat)...damn, adekah mase aku bank in duit kt akaun aku tempohari, aku lupe nak amek kad? aduuuuuuhai......dah la aku nih mengingat balik kejadian susah gile...yg baru berlaku 5 minit pon aku jarang dpt ingat, inikan plak yg 2 hari sblm raye....aduuuuhhh...gawat nih....takpe, aku bank in kan dulu duit member aku...kes aku setel kemudian....selesai sumenye, lantas aku pon tepon customer service...bla bla bla citer itu ini, dah sah aku la pemilik kad tuh, maka dibloknye sudah kad aku tuh...jadinye, sok aku kene masok sarang rimau tuh balik, bikin kad baru...melayang lagi duit haku....


imbasan semula kejadian yg membawa kepada kehilangan kad aku tuh....
pada hari kejadian, aku telah cuba bank in kan duit menggunakan cash deposit machine kt dlm jusco...mase tuh diorg baru repair mesin tuh, lalu aku dgn yakin dan tanpa syak apa2, masokkan kad aku dlm tuh...pap! kene telan...aku dah mula rase tak best...sialan...(dalam hati, pasal mase tuh puase)..aku mula mengitik angsa mencari mane dia org2 yg repair mesin tuh td....ha, ade pon...dah komplen begitu begini, dpt la balik kad tu...k la, dah setel laburkan duit kt kedai kasot tuh, aku pon berangkat la ke bank rimau cwgn bukit raja..(dkt je ngan jusco tuh)...dan aku berjaya masokkan duit dgn slmt....tp ape terjadi lps tu? aku igt aku ade amek resit tuh, tp aku tak ingat aku ade amek kad tuh tak..tp mase tuh aku yakin gile aku dah amek sumenye skali..sbb slalu pon camtu...nih first time yg pertama aku lupe amek kad...tuh la, kalo dah Tuhan kate hari tu aku hilang kad, camne pon akan hilang gak...cumenye baru la ari ni, pade hari raye kedua, baru aku sedar kad tuh dah takde...jd, doa aku pade Tuhan yg Maha Kuase, jgnla Kau hilangkan skali duit yg ade dlm akaun tuh...Kau tau tujuan duit tuh dibank in kan dlm akaun tuh.....kasihanilah hamba-Mu yg bekerja keras memerah otak demi mencari rezeki menyara diri sendiri dan keluarga....Amin, ya rabbalalamin.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan