Khamis, Februari 19, 2009

gile ramah!!

tarikh sebenar entry : 31 Januari 2009

smlm aku balik keje...dpt la naik bas mini yg elok sket..usha2 kt blkg, hah! ade seat kosong...ade satu tu, kene dok sblh sorg mamat ni, blkg dia pompuan. aku amek seat yg pompuan tu duduk ah, takde la org kate aku nih gatal. so dah duduk tu..dalam bape minit perjalanan minah sblh aku nih tanye, "gi KTM ke?" aku plak mase tuh tgh sedap2 layan lagu dlm mp3 player. "ape dia? tak dgr." sambil matikan mp3 player aku tuh. dia ulang balik soklan, "pergi KTM ke?" "a'ah.." aku jwb sambil senyum. aku igt dia nak tanye tuh je. skali dia tanye pasal gelang yg aku pakai. berkenan katenye. aku pon jawab la beli kat mane dan sbgnye dan akhirnye perbualan kami membawak kepada perkhidmatan bas dan komuter. kira2 sepanjang jalan dr usj ke komuter sbg jaya tuh (sape2 yg dok subang jaya or usj taula berapa jauh dia pusing nak pegi komuter tuh) kitorg berborak2. kebetulan plak dia sehala ngan aku, balik klang. so sampai je kt KTM tu, train delay la plak 20 minit. haish, aku pon pegi la beli jagung dalam cawan tuh. ye, aku masih bersama dgn minah tu lagi. lps dia tunggu aku beli jagung tu, kami pon sama2 "check-in" sambil tunggu tren yg lambat tuh. borak2 lagi. akhirnya tren pon sampai dan kami sama2 berkejar ke gerabak yg depan skali sbb kitorg tau gerabak depan skali biasanye tak ramai org nak rebut. dan dalam tren tu kami senyap je pasal org punye la ramai sampai tak rase ekon tren tuh. adela borak sket2, sambil meneka2 kt stesen mane org ramai turun. tp biasenye kalo kt stesen shah alam baru la lapang tren tuh. ramai benau org dok shah alam gi keje naik tren. so, lagi sket nak smpi stesen aku tuh, minah tu pon ckp.."hmmm..awak dah nak sampai dah.." aku senyum je. ade sket muke kecewa kt dia...aku buat2 bodo je...tp dalam hati pelik gak....so bile dah smpi stesen aku, aku pon tepuk bahu dia sambil ckp, "ok, jumpe lagi insya Allah!" sambil tersenyum.

aku kagum sebenarnye, camne sesorg tu, leh mulakan perbualan dgn org yg dia tak penah jumpe dan tak penah kenal, dan boleh layan borak macam dah kenal lama. dan kira dia boleh bajet org yg dia tegur tu boleh layan dia borak. kalo nak harapkan aku, sampai sudah la tak bercakap lsg. bukan sbb aku nih eksen, meninggikan diri, tp aku nih jenis penyegan dan tak reti lsg nak mulakan perbualan dgn org yg aku tak kenal. kalo aku tegur org pon, takat tanye laluan bas, tanye arah. pastu diam. melainkan org yg aku tanye tuh yg start borak ngan aku.

hmmm....ape leh buat...aku nih pemalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan