Khamis, Februari 19, 2009

rupenye pegi Bandung tu best (part 1)

tarikh sebenar entry : 18 Januari 2009

tanggal 13 jan yg lalu, berangkatlah aku bersama mak aku dan geng2 mengaji ke jakarta. pergh, cam tak caya lak rasenye. gerak ke LCCT jam 7.30 pagi, padehal flight kul 10.55 pagi. aku dah la tdo kul 3 pagi malam sblmnye. smpi LCCT, aku jadi teruja, dan juga sayu. mgkn sbb bapak aku tak ikut. smpi sana, dpt tag nama, gi mkan, gi timbang luggage bla bla..akhirnye dipanggil masuk ke balai pelepasan. tibe2 aku jadi nervous gile. pergh, sume makhluk yg terlibat dgn tour tu sume berpakaian lawa2. cume aku sorg je yg bertshirt, trek suit dan kasut lari new balance Ndurance 720. gile santai. aku tau mak aku kecewa sbb aku tak berpakaian lawa cam anak2 dara kwn2 dia. tp yg pentingnye aku selesa.

dalam flight, dah duduk kt seat yg ditetapkan (pegi balik aku dpt seat yg sama), smpi la masenye kapal terbang berlepas...dia kasi gostan smbil belok2 (hebat pilot ni, leh agak jarak nak gostan). kemudian aku dgr encik pilot ni ckp kt attendance dia, "alright bebeh! we're ready to take off!" dan kapal terbang tu pon dipecut laju. pergh, sensasi speed tu sgt best dirasakan, memberi adrenalin! dan kami pon terbang slame 2 jam menuju jakarta.

smpi dijakarta, kami disambut oleh tour guide, pak henry namanye, org muda, agak kacak juga. naik atas bas yg selesa dan dibawa melihat bandar jakarta. stret ke tmpt shopping di mangga dua. kt situ aku beli dua blaus. shopping smpi malam, tp kt tmpt lelain la. malamnye kami tido di hotel orchardz. selesa. saya suka.

esoknya slps sarapan, kami ke......alamak, tak igt. ye, ke tmpt shopping lagi..apetah namanye tak igt. lps tu ke taman mini indonesia. kt situ bermacam rupa rumah dan seni bena daerah indonesia ade kt situ, papua, bali, sumatra, minang dan sbgnye. kt situ amek gamba sket byk, blah gi makan kt restoran ape tak igt la plak. lps makan tu kami bergerak ke bandung, di atas highway slame dua jam. aku tdo hampir dlm 80% perjalanan ke sana, sbb sakit kpale. lgi sket nak smpi bandung aku terjaga. cis, terlepas byk pemandangan indah spjg perjalanan ke sana. di kiri kanan highway tu terdapat byk perkampungan, siap landasan ketapi yg tinggi kt atas bukit. tatau nak ckp, tp pemandangan tu mmg cantik. saya suka.

dan sampai saja di bandung, terus ke tmpt shopping, grande nama dia. kt situ aku beli tshirt, utk pakai balik nnti, pasal aku tak bwk cukup tshirt. murah, mmg murah, tgk harga nike lagi sakit hati, murah. aku susah nak terima kenyataan tu. selesai membeli disitu, kami berjalan pula ke kedai seterusnye, maafla, nama kedai tu mmg aku tak igt. ke kedai ke-3 yg aku pegi, yg aku tak igt nama gak, aku beli blaus lagi. lps tu pulang ke bas, tp masuk balik ke grande tu sbb mak aku nak dompet yg cam anak besan dia beli.

kemudian makan di restoran namanye dapur sangkuriang. kt situ pertama kali dpt mkn makanan panas. makanan dia sume sedap. saya suka. aku habiskan bermangkuk2 sup ikan yg org2 tua tu tak lalu nak makan. kemudian balik ke hotel namanye perdana wisata. kecik je, tp boleh tahan selesa. tp lsg takde port plug 3 pin.