Sabtu, April 25, 2009

oh oh sakit!

hari ini hari lahir mak yang ke 63. semalam aku konon-konon mau menggembirakan dia, bawa makan di luar dan membelikan hadiah.

malam semalam juga aku bermain badminton sepuas-puasnya. sampai aku rasa pipi aku panas dan kulit berdenyut-denyut mengeluarkan peluh. sebotol mineral 500ml, laju saja masuk ke perut.

tapi pagi ini aku bangun dengan badan yang sakit. kaki kanan dan tulang belakang di bahagian pinggang seperti "shot", susah mau membongkok dan duduk. ditambah dengan PMS, oh tidak! dah lama tidak diserang benda itu. selepas mandi dalam jam 1 tengahari, aku melayan anak-anak saudara aku, sebelum seterusnya berbaring-baring dengan mak di ruang tamu rumah. angin tengahari tadi, memang terbaik. kemudian aku berpindah ke bilik. hajat mahu berbaring-baring saja, sekali tertidur hingga jam 5. tidur yang terbaik, tidur malam pun tak dapat tidur yang terbaik macam tidur petang tadi. oh, memang PMS kali ini menjejas aktiviti aku hari ini. bangun saja dari tidur tadi, aku sudah tak boleh tegak.arkk, mak suruh membeli makanan untuk malam. tidak! tidak! aku tak kuasa mau keluar dalam keadaan macam ini. ah, ya, aku ada benda mau cerita lagi ini, tapi, tunggulah.

adoh, sakit!

1 ulasan: