Rabu, April 22, 2009

jenazah

rentak lagu dalam pemain mp3 aku semakin asyik dilayan. ah, lampu merah. bagus. lama sikit aku boleh menikmati lagu sebelum sampai ke rumah. di hadapan adalah simpang ke padang jawa. sedang asyik menyanyi-nyanyi, kelihatan sebuah van putih lalu. oh, bertulisan jawi. van itu membelok ke padang jawa. van jenazah rupanya. walaupun gelap, aku dapat melihat jelas ada keranda di dalam, dan dua orang wanita menemani. aku memerhatikan saja pergerakan van itu, sambil mulut masih menyanyi-nyanyi.

aku rasa aku lupa sesuatu.

7 ulasan:

  1. cehh..bknnye nak sedekah kan alfatihah..hehe

    BalasPadam
  2. selambe nyanyi2 tgk van jenazah tu lalu.....sbb sebok tgk isi dalam van tu..

    BalasPadam
  3. pkul brapekah itu?..2pagi?.hehe..kwasan trafik light yg ke padang jawa tu..dkt jpj tu..penah mnyebabkan bulu rome aku naik scare ttibe dlm area kul 3 pagi..mase tu baru balik tgk bola..wuhuh!..tbaik la waktu tu..rase mcm ade sorg lagi menumpang kete aku..wkek

    BalasPadam
  4. oh, baru jam 8.15 malam....dah tentu itu adalah van yg sebenar....umm..stakat ni aku lalu situ lepas tgh malam takde ape la kan..dia kenal kot...org kawasan dia...ape mao kacao....

    BalasPadam
  5. ceh...
    langsung tak timbul kesedaran ker..
    hak hak hak....

    BalasPadam