Ahad, Mac 22, 2009

untuk kamu. hanya kamu.

hari ini aku sedang buat kajian tentang art deco, atau biasa dikenali sebagai vintage art. tapi aku tak berapa dapat nak tumpukan perhatian.

mungkin kerana aku gementar, dan mungkin juga kerana aku terasa bersalah pada seseorang.

lalu, pada orang itu, dengan rendah hati, dengan rendah diri, aku ingin meminta maaf sejujurnya. aku masih ingin berhubung dengan kamu. aku masih ingin merapu-rapu dengan kamu seperti waktu dulu. tapi kesenyapan kamu sekarang benar-benar hampir membunuh aku. ah, mungkin kamu pakai silencer. mungkin kamu begitu terluka hingga tak terdaya menyuarakan kata-kata. atau mungkin kamu telah tersedut ke dalam ruang vakum sehingga aku tak dapat mendengar kamu lagi. atau mungkin kamu telah membenci aku, walaupun aku rasa bukan aku yang bersalah. tapi, talian masih dibuka. khidmat sms masih belum ditutup. aku telah mencuba sedaya upaya untuk mencapai kamu, walaupun sangat tipis peluang itu sekarang. jangan begini. jangan senyap begini.

tidak. ini bukan nukilan untuk payung. ini benar-benar ditujukan untuk seseorang. orang itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan