Khamis, Mac 05, 2009

kalau tak mampu, buat cara tak mampu...

ya, seperti yang pernah aku beritahu dalam blog terdahulu, aku adalah perempuan yang tak berpakaian macam perempuan. satu-satunya pakaian perempuan yang aku pakai untuk ke pejabat cumalah tudung, selebihnya t-shirt, jeans dan sneakers. (ya, tak perlu la aku ceritakan yang dalaman. hish!) baju kurung memang tak masuk senarai (special occassion saja baru aku pakai). dan setiap isnin aku akan pakai blaus, itupun dipadan dengan jeans dan sneakers. walaupun berseluar perempuan (yang stretchable tu), pun padan dengan sneakers juga, walau nampak cam haram.

tapi hari isnin baru ni, entah kenapa gatal-gatal pulak nak pakai 100% perempuan, dari hujung rambut ke hujung kaki. setakat blaus dengan seluar tu aku tak ada masalah. bab kasut. aku pakai peep toe pumps yang aku beli pada ahad lalu (rujuk entry "kasut sanding"). mula-mula aku dah pakai dengan stokin "panty hose" tu, tapi aku tanggal balik sebab nampak cam pelik sangat. dan nyata tindakan aku tuh makan diri sebab baru satu jam lebih aku kat pejabat kaki aku dah melecet. menjelang petang, keadaan makin parah bila kasut tu dah dicemari darah dari kulit aku yang melecet. aku lagi rasa nak pengsan bila berjalan ke bus stop (boleh tahan jauh dari pejabat aku), berdiri dalam tren dan panjat tangga kat stesen komuter rumah aku. aku tak faham, kenapa perempuan lain pakai elok saja, siap boleh lari-lari lagi.

dan sampai hari ni, kaki aku yang dah bengkak akibat kemelecetan itu masih tak surut. sneakers yang aku selalu pakai ni pun rasa ketat. lenggok penguin pun lagi cantik dari lenggok aku sekarang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan