Rabu, Mac 25, 2009

pelik benar bunyi guruh hari ini

di daerah tempat pejabat aku terletak sekarang sedang hujan. tak lebat sangat. tapi bunyi guruh hari ini, rasanya pertama kali aku dengar. seperti ada sesuatu di atas langit sedang menggolek-golekkan bola batu atau silinder batu yang sangat berat. ia berterus-terusan berbunyi, seperti bergolek ke depan kemudian ke belakang secara berulang-ulang. ya, aku cuak juga mendengarnya. belum pernah dengar bunyi guruh semacam ini. di luar angin juga seperti taufan. bersepah-sepah suratkhabar dalam peti pos bertebaran di ruang legar. ya, dalam hati aku ada rasa gabra.

dan aku juga sedang bersedia saja ni, mana tahu tiba-tiba bekalan elektrik terputus, boleh aku terus berlari keluar tanpa menoleh ke belakang lagi. oh, Tuhan. jangan lah ini terjadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan