Selasa, Jun 09, 2009

game komputer

"main game biar sampai ke level terakhir!" - gamers tegar
gambar cilok dari sini

hal ini terjadi dalam tahun lepas. masa itu aku tegar bermain game online pada waktu pejabat. saja mau hilangkan stress. kerja kenalah girang-girang sikit, barulah semangat.

"jack, you tau kenapa i buang staf lama i dulu?" bos tiba-tiba bertanya sambil berdiri tenang di pintu dekat dengan meja aku. "tak, kenapa?" aku bertanya sambil mata tak lepas dari skrin komputer. tengah berjuanglah katakan. "abang *** dan abang ****** dulu macam tu lah. main game tak berhenti. kerja langsung tak jalan. yang i geram tu, bawa kapal terbang, tak landing-landing! berapa hari main level asyik kat situ juga. kapal terbang masih tak dapat landing! i geram, i cakap kat diorang, "korang kalau tak mau kerja, baik berhenti saja! main game pun tak boleh habiskan level! aku upah korang suruh buat kerja, bukan main game!" gila panjang lebar bos aku bercerita. "ish, nasib baik jack main game semua sampai habis level!" aku menjawab bangga. "itulah, jangan jadi macam diorang. nak kerja, kerja betul-betul. nak main game, biar sampai habis!" ujar bos aku. aku tersenyum lalu terus berjuang hingga ke level terakhir.

ke sebenarnya aku tak faham maksud tersirat yang bos aku bagi?

8 ulasan:

  1. aku faham,,
    haha,agak pedas di situ,,,hikhik

    BalasPadam
  2. hahahhaha!!! bole plak kan sambung main game tanpa rase bersalah....

    BalasPadam
  3. Huhu makan dalam tu maksudnya...

    BalasPadam
  4. itu lah. tapi masa tu mmg gile main game.....

    BalasPadam
  5. tunggu surat tgk.


    kalau sampai surat,memang ko x paham lah.haha

    BalasPadam
  6. ahahahh!! dah setaun berlalu..takat ni takde surat lagi.

    syukur.

    BalasPadam
  7. kalo brani meh le join RAN ONLINE official server malaysia myrosso.com..

    wahaha..jemputan ikhlas dari master guild punisher nie.jangan memain..AHAH

    BalasPadam
  8. erkk..aku dah bersara...lagipon aku cume main game manja2 je..mane de yg serius cam ran tu....

    BalasPadam