Isnin, Mei 18, 2009

selamat pulang sayang!

pagi tadi aku ke HP dengan adik aku. memandangkan dia kerja di kawasan berdekatan, jadi dia taulah bagaimana nak ke sana. cuma dekat-dekat nak sampai tu, aku tunjukkan arah mana patut masuk. hati makin berdebar, penuh keterujaan dan gementar. sampai saja, ambil nombor. tapi memang seronok di situ, ambil nombor, tak sampai dua minit sudah dipanggil. kalau di klinik atau hospital, boleh sembuh la penyakit menunggu giliran.

notebook sudah diambil, aku juga sempat mengambil sekotak klip kertas percuma untuk pelanggan. aku bukan boleh benda-benda menarik yang percuma ni, kadang-kadang aku rasa macam misae pun ada juga, tinggal aku tak makan makanan promosi di pasaraya saja.

petang semalam, aku juga sudah mengemas bilik dan mencuci kipas meja, demi menyambut kepulangan notebook tersayang. tentu dia gembira. ah, rindu benar. meja komputer juga sudah dibersihkan, dan tersusun rapi. tidaklah dia berasa sempit bila duduk di atas meja tu nanti. ah! tak sabar mau pulang ke rumah! aku ingin mengelap badannya yang sudah penuh cap jari itu, biar berkilat semula. ai, gembiranya rasa. terasa seperti sinar kebahagian kembali menerangi hidup aku.

bagaimana pun, aku tak nampak pula encik bahtiar tadi. entah ke mana dia menghilang.

4 ulasan:

  1. bak kate seorang rakan yang baru kenal "ko pkai hp leceh nk claim waranty..pkai acer..3hari je dh dpt.."...

    zzzz...kataku

    BalasPadam
  2. aha! same la...ade la dua org yg kasik "down" aku cukup2 pasal warranty hp nih...tp aku berserah pada yg Maha Kuasa..dan sabar menunggu selama seminggu...dan hasilnya? manis dan enak skali...dah lama aku tak rase segembira ini.....

    BalasPadam
  3. anda pasti lebih gembira jika menyambut ulangtahun kejadian itu dgn cara mengulanglaku aksi itu semula

    BalasPadam
  4. tidak....kalau sudah ditimpa bencana, tapi masih melakukan juga, maka akhirnya akan dibinasakan. aku tak mau menjadi orang2 yang rugi...

    BalasPadam