Isnin, Mei 25, 2009

sehelai sepinggang

pagi ini aku bangun lambat, gara-gara mimpi saspens yang aku alami. huh! padahal memang hari-hari pun aku bangun lambat. lalu dalam kemamaian lagi berpeluh-peluh aku mandi. hish, habis pula krim mandian shokubutsu family care anti-bacterial aku ni! lalu aku isikan semula dengan johnson's & johnson's ph5.5 dengan minyak badam. dua jenis krim mandian ini saja yang aku layan, sebab murah dan best! selesai semua, dalam jam 9 aku bersedia untuk bergerak. abah pelawa aku guna kereta sebab kereta adik aku tak digunakan. dia tak tahu kereta itu tengah tekanan perasaan, sebab itu adik aku tak guna kereta dia. dan macam biasa masa itulah abah nak periksa & uji kereta itu. "balik karanglah abah tengok. dah lambat ni!" aku mula merengus. biasalah, pagi yang bercuaca panas bikin semua orang hati panas.

aku memandu ke pejabat sambil abah duduk di sebelah. masuk ke subang jaya, baru teringat dompet tak bawa. ada dalam "beg tangan" yang aku pakai semalam. baru saja aku bercadang mau beli nasi lemak buat makan tengahari. "nah ambil duit abah ni dulu," abah membuat tawaran hebat. "RM10 saja sudahlah abah. cukup untuk tambang sekali," aku memberi anggaran perbelanjaan hari ini. tapi memang tak cukup kalau aku gatal-gatal naik teksi ke stesen komuter, dan membeli aiskrim magnum pula sementara menunggu keretapi. tapi abah gandakan menjadi RM20 pula.

sampai dipejabat, bos membayar pula wang mencetak banner yang aku dahulukan dengan duit aku. berkepuk pula tiba-tiba poket. tapi apa guna kalau tiada kad pengenalan serta lesen memandu percubaan bersama?

6 ulasan:

  1. Ko buat suspen gua je.. ingatkan nak cite tentang mimpi basah ko.. nampaknya cite lu macam kontra dgn keadaan gua sebab time break 1st pepagi ngan member seopis selalu gua je yang kene bayar.. nampak je gua ni brutal.. tapi hal2 macam ni kekadang gua tewas.. (member seopis yg selalu break1st ngan gua semua cun2, cair gua beb...)

    BalasPadam
  2. lain kali cuba brekfes dengan member seopis yang tidak berape cun...budak despatch misalnye..

    BalasPadam
  3. Lu try breakfast dgn budak2 laki "lembut", gua jamin diaorg yg akan bayar..

    BalasPadam
  4. ahaa!!! bernas idea abang terer...cubala encik xpuasati!

    BalasPadam
  5. heh...jnis suke tinggalkan kad pengenalan...pempuan pempuan...sib bek mende len xtinggal..ahahaha

    BalasPadam
  6. TERtinggal la..bukan sengaja..cit!

    BalasPadam