Jumaat, Mei 08, 2009

apakah....

tadi bos ajak pergi HP, mau ambil laptop aku yang dikhabarkan dah siap. sesampai saja disana, dah ambil nombor, dah kena panggil, tiba-tiba pelayan itu berkata, "eh, siapa yang telefon semalam? i cek, tengok dia belum tutup kes lagi." ah, apakah ini? "semalam ada orang telefon, dia cakap dah tak boleh buat apa, jadi dia suruh i ambil hari ni," aku menjelaskan. wah, ada orang mau mempermainkan aku kah? sekarang bulan mei, 8hb lagi. bukan 1 april. "tak apa, u tunggu sekejap," si pelayan berkata sebelum bangun dan mengambil laptop aku.

sedih. aku tengok slot kad reader itu dah semakin jahanam, lebih teruk dari hasil tangan pengkau aku. celaka.

"laptop ni dia masih mau betulkan. bahtiar kata dia mau tolong. u pergi jumpa bahtiar dekat testing area, nanti dia jelaskan. i nak cakap apa-apa pun i tak berani," si pelayan mencadang. aku pun pergilah ke testing area. kelihatan seorang lelaki bertubuh gempal sedang melayan pelanggan. aku malas nak tunggu lama. "siapa bahtiar?" "err..saya lah," si lelaki gempal mengenalkan diri. "ha, pasal laptop saya tu, macammana? boleh ke diusahakan?" aku tanpa segan silu bertanya, sebab biasanya aku begitu pemalu. "boleh, tapi kali ni kita nak cuba buka motherboard dan keluarkan kad tu," bahtiar memberitahu ideanya yang sepatutnya dari semalam lagi dia dah fikir. "itulah, saya tak kisah sebenarnya, tapi saya nak keluarkan sebab takut nanti menjejaskan sistem di masa depan," aku meluahkan kerisauan. "ya, betul, takut nanti dia makan dalam," bahtiar menyokong. "habis, kalau buka motherboard, macammana kira?" aku cuba berkira-kira, saja mau test warranty. "yang itu, warranty ada lagi kan, jadi kita cuba claim la nanti," bahtiar menjelaskan. ahah! itu yang paling nak dengar tu.

tapi, mengapa perlu menambah kecederaan pada laptop aku? dengan berhabuk bagai..........

ELOKKAN BALIKKKKK!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan