Ahad, Mei 24, 2009

hari ahad nan indah

pagi tadi aku bangun dengan perasaan berbelah bagi. ah, kenapa pula aku rasa macam hari ini hari isnin? aku rasa macam sepatutnya hari ini aku perlu ke pejabat, tapi macam hari ini hari cuti pun ada juga. lalu aku memaksa diri untuk bangun, ya, semua orang ada di rumah seperti sepatutnya bila hari cuti. untuk memastikan lagi, aku menonton tv (sikit saja) demi memastikan program siaran hari ini memang siaran hari ahad. bagus, memang betul hari ini hari ahad.

tapi apa yang indah sangat? aku ke dapur dan melihat mak aku sedang membasuh sesuatu. dari jauh nampak ketulan putih-putih, maklumlah rabun jauh
. pergi dekat sikit, woah!! ayam!!! lalu aku jadi tak tentu arah sekejap.

"uh..uh...ayam tu nak masak apa mak?" aku bertanya penuh teruja. "goreng cili la. apa lagi," balas mak aku tenang. huuaaahhhh!!!

tengok sendiri lah. indah tak indah makan tengahari aku hari ni. (walaupun gambar di bawah ini bukan aku yang shoot, apatah lagi hasil masakan mak aku. eh tak, kakak ipar aku masak hari ni)

gambar dari cik lotus

12 ulasan:

  1. Nampaknya lu kene bertanggungjawab diatas nafsu makan gua yang membuak2 hari ni.. Gua baru nak diet.. gua x nak jadi penagih macam lu..

    BalasPadam
  2. baca atas risiko sendiri. pihak pengurusan tidak bertanggungjawab atas sebarang pembuakan nafsu, lelehan liur atau tindakan bawah sedar mengambil makanan tanpa kawalan. terima kasih.

    penagih cam aku polis tak kacau beb.

    BalasPadam
  3. AARRRGGHH TIIDDAAAAKKKKK....
    aku baru nak save bajet makan megi...
    aarrghhhhh!!!!!....
    kene gi kedai ni cari ayam masak merahhhhh....

    BalasPadam
  4. lalalalaaa!!!! ade org tu sajes tarok gamba...skali dia lak yg tak tahan..lalu aku dipersalahkan...

    BalasPadam
  5. Sedap nmpknya... mai secawan.

    BalasPadam
  6. Mai sepinggan x masuk iklan..

    BalasPadam
  7. Nanti gua bikin.. lama dah x buat video2 ni...

    BalasPadam
  8. Kalo xpuasati ada kat sini mcm dulu2, mmg kami boleh bikin punya hahaha...

    BalasPadam