Khamis, Mei 07, 2009

dia perlu dibedah

"jack, jom!" bos aku mengajak. hari ini aku perlu ke sebuah pusat rawatan di damansara. kes kronik. sepanjang perjalanan aku tak berapa bercakap. aku asyik memikirkan apa akan berlaku di pusat rawatan itu nanti. sambil aku memerhatikan pemandangan di luar. dah lama rasanya aku tak melihat alam di daerah lain. sampai saja di pusat rawatan itu, kami naik ke tempat pendaftaran. selepas mengambil nombor giliran, aku pun duduk menunggu sambil membaca risalah-risalah yang dipamerkan di situ.

nombor aku dipanggil. aku pun melangkah bertemu dengan pakar bertugas. "boleh tunjukkan kat mana yang masalah? kalau tak, saya pun tak tahu apa nak bantu," si pakar memulakan kata-kata. aku seperti tidak fokus, dan tersentak. "oh, ini dia," sambil menunjukkan bahagian yang bermasalah. dan si pakar mencatitkan apa-apa maklumat berkaitan masalah tersebut. "hurm, ini perlu dibuka semua sekali ni. tak apa, nanti bila dah selesai, kami akan telefon. sila bagi masa dalam 3 hari bekerja dan bawa borang laporan ini sekali ya?" si pakar memberitahu. "oh, baiklah. terima kasih!" aku membalas sambil tersenyum.

oh oh, kasihan. baru seminggu sudah terpaksa dibedah. ah, kalau tak kerana kelalaian aku, perkara ini takkan terjadi. semoga kau tabah. kau produk hebat, kau mampu hadapinya!


2 ulasan:

  1. laptop aku kene bedah. nak kuarkan mmc kad yg sangkot aritu...hohohoo!!

    BalasPadam