Jumaat, Februari 15, 2013

Jumaat gemilang.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Permintaan aku ditunaikan oleh-Nya. Pertolongan-Nya sampai di saat tepat. Allah mengizinkan rancangan aku berjalan seperti yang dirancangkan. Dan mendapat kerja yang sangat aku idamkan? Itu adalah bonus terbesar dalam hidup, cukup besar walaupun sekadar sambilan. Dapat juga aku menampung perbelanjaan pelajaran. Alhamdulillah.

Sudah semestinya ada ujian yang akan datang bersama dengan approval tersebut. Aku berdoa semoga ujian itu tidak berat dan mudah untuk aku atasi. Dan aku berharap pada kekuatan diri untuk menempuhnya. Heh, hentikan segala tangisan kelemahan dan keluh kesah. Things will go right when you don't dwell in your unfortunate fate. Aku dapat rasa aku akan bergelut dengan masa. Tak apa, aku akan berusaha dan Allah pasti akan bantu. 

Percaya dan yakin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan