Isnin, Januari 10, 2011

black

terus terang aku tak pernah ikut perkembangan dia masa dalam mentor dulu. malah aku menganggap dia sebagai "pathetic youngster who tries to make himself big by becoming a singer". lagi pula masa dia menangis-nangis mengenangkan betapa orang mengutuk-ngutuk dia dan dia ingin membuka mata orang-orang yang mengutuknya dengan berjaya sebagai penyanyi. masa tu dalam hati aku cuma "gila pathetic!"

kemudian dia muncul juara. kemudian lagu-lagu alunannya mula berkumandang di radio-radio. cis, sedap pula suara dia. akhirnya aku mengaku yang suaranya memang istimewa, dengan keupayaannya menyanyikan lagu-lagu bernada tinggi dengan muka selamba tak perlu bersusah-payah kerut-kerut muka.

aku mula jatuh cinta. dan persembahannya dalam AJL25 malam tadi, membuat aku akur dengan kehebatannya. cara dia membawa lagu sofea jane memang cukup meremangkan bulu roma. emosinya terasa di dalam suaranya. tak boleh jadi, aku kena mengaku aku minat dia. dan aku bukan senang-senang nak minat penyanyi lelaki tempatan. anuar zain dan faizal tahir yang menjadi pujaan wanita bertahun-tahun tu pun aku langsung tak berkenan. tapi kenapa dia tak menang? vokal terbaik ke apa ke. ceh!



harus lagu ni aku buat "lullaby".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan