Sabtu, Ogos 14, 2010

dan inilah hasilnya..

bila semakin jauh dengan Allah, dan membuang Al-Quran jauh-jauh, dan memandai-mandai buat hukum sendiri.

"Apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang lain telah beriman." Mereka menjawab: "Akan berimankah kami sebagaimana orang-orang yang bodoh itu telah beriman?" Ingatlah, sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh; tetapi mereka tidak tahu." A'-Baqarah ayat 13.

"Dan jika kamu (tetap) dalam keraguan tentang Al Quran yang Kami wahyukan kepada hamba Kami (Muhammad), buatlah[31 satu surat (saja) yang semisal Al Quran itu dan ajaklah penolong-penolongmu selain Allah, jika kamu orang-orang yang benar. " Al-Baqarah ayat 23.

"Maka jika kamu tidak dapat membuat(nya) - dan pasti kamu tidak akan dapat membuat(nya), peliharalah dirimu dari neraka yang bahan bakarnya manusia dan batu, yang disediakan bagi orang-orang kafir. " Al-Baqarah ayat 24.

11 ulasan:

  1. nama dia je salleh, tp fahaman dia straight-edge atau free thinker atau ape jadah humanism lain.. mrh org wish slamat bpose x perlu hentam ape yg dh trmaktub.. sonang kate, g dok papua new gunea leh mkn smpai muntah hijau.. in the simple words, ilmu > iman > amal jika di tonggengkan jahil > ragu > do nothing :)

    BalasPadam
  2. tuh la...haishh...kot ye pon tuka la name tu skali..

    BalasPadam
  3. actually, saleh ni adalah hasil dari masyarakat kita yang jumud...ikut-ikutan dari nenek moyang yang belum mendapat petunjuk...dalam bahasa lain jahil...so, bila si saleh ni belajar dalam sikit, dia dapati byk yang tak betul, dia confius, terus memberontak...jawapan yang selalu dia terima adalah jawapan skima budak2 'koya' ustaz...."Banyakkan berdoa, moga2 dapat petunjuk"...that's not an answer, that's an excuse (because of Jahil)...
    so, siapa salah...SISTEM la yang salah...
    kalau la mak bapak dia, cikgu dia, kawan2 dia dan pemimpin dia bawa cara betul2 ISLAM, sure tak de hasil mcm si saleh ni...
    Mcm mana the real ISLAM...back to source la...baca biar paham....buka buat nyanyi nak dapat duit....
    "Fikir-fikirkan, Slamat Beramal"..

    BalasPadam
  4. thanks, so far the best comment. :)

    BalasPadam
  5. actually, aku ada baca sedikit dari blog saleh ni....sedih la....dia mmg pandai menulis, tapi tak de panduan...
    dia tahu dia adalah dalam golongan 73 golongan dan yakin bukan golongan yang sampai...so, alang2 masuk neraka sebab kecik, baik masuk neraka sebab besar....he do believe in hell and heaven....peace to all....

    BalasPadam
  6. salleh kamil pe citer yer...

    BalasPadam
  7. "ALLAH SELAMATKAN KAMU,
    ALLAH SELAMATKAN KAMU,
    ALLAH SELAMATKAN ISMIK ULAM, RAJA,ALLAH SELAMATKAN KAMU"

    InsyaAllah...

    BalasPadam
  8. Salleh Kamil telah menghembuskan nafas terakhir pada 4 Julai 1998 dalam usia 74 tahun kerana sakit tua, agak² ada kua melodi x?

    BalasPadam
  9. oh, patutla..aku pon rase cam dia dah takde...tak pasan plak kuar ke tak kt melodi..

    BalasPadam