Sabtu, Februari 19, 2011

ya, aku sedar

.....yang tahun ni aku akan berusia 29 tahun. dan aku juga sedar tahun depan aku berusia 30 tahun. dan aku sangat sedar yang aku masih solo, tanpa kekasih atau suami. and seriously, i myself don't freak out over the fact, then why should you?

there's really no need to ask "bila aku dapat makan nasi minyak kau?" over and over again. and you would greet me online just to ask me that, and when i answered playfully, you put a full stop at the conversation right away? like, that's the only thing you REALLY want to know about me. and when the answer's negative, then that's it, i'm not gonna proceed with this conversation.

just what is really important about eating my nasi minyak? if you really feel like eating it, go ahead, the mamak restaurants also serve this dish. aku tak meraban mengidam nasi minyak kawan-kawan yang solo pun? so why should you? seriously, you're NOT going to die if you don't eat my nasi minyak.

so, friends, take it easy okay? none of us gonna have bad luck falling on to us if i don't get married. i don't know if you really excited for the news or just afraid that i might steal your husbands. it's not going to happen, that i can promise.

cuma, aku kadang-kadang rasa macam nak cakap: "those who keep asking me "when i can taste your nasi minyak" again and again, YOU ARE SO NOT GOING TO BE INVITED TO MY WEDDING! HA!"

4 ulasan:

  1. aku pun penah rasa mcm ko rasa beb!! now after married 1 another question came again, Bila ko nak dapat anak ni? dalam sebulan aku berjaya mengumpul lebih kurang 10 soalan ni dari orang yang berlainan! dan untuk bulan seterusnya dari 10 orang yang sama tadi, mungkin dah tercatat dalam organizer dia kot nak tanya soalan tu kpd aku tiap2 bulan, Tahniah buat mereka yang berjaya menyakitkan hati aku nih.. Rasa nak cakap jer.. "ADA ANAK ATAU TAK, X DE KENE MENGENA PUN DENGAN KORANG"

    Some time aku terus je jawab dulu sebelum ditanya "BELUM LAGI" . biar diaorg rasa malu-malu babi sikit.

    be single mmg best, miss so much type blog sorang2, Shopping sorang2(u can do what u want), Nobody checking text msj on ur HS. after married, hidup ini seperti dirakam oleh CCTV. Tunggu masa je nak dipersalahkan. Then seolah2 i'am so guilty bila x bawa wife kemana2 event. The people confirm asking like this, "MANA BINI KO, SAMPAI HATI X BAWA, KESIAN DIA", KO NIH! SUSAH BETUL NAK BAWAK BINI, X PERNAH NAMPAK BINI KO,. A lot of question, rasa nak belah jer dari sesuatu event tu. Bila bawa wife pon, diaorang bukan layan sgt pon wife aku tu.

    Ok la, i end here.. nampaknyer aku terbuat blog lak dalam blog ko nih.. hhahahaha... sabor je la bebanyak jay..

    BalasPadam
  2. tuh ah, kecoh gile. lepas satu, satu soklan diorg tanye. padehal aku tak penah kecoh tanye pon kt diorg. bende ni sume bukan bleh pakse2. kang kawen jgk sbb diorg dok bg pressure kang, mule la main rembat je mane2 jantan. lps tu bile dh kawen, problem plak. bodoh la diorg ni.

    BalasPadam
  3. Salam.
    Lamanya saya tak singgah sini... apapun saya berdoa agar diketemukan jodoh yang baik pada tahun ini...amin

    tak apalah jangan marah pada orang bertanya itu dan ini.

    BalasPadam
  4. pakcikk!!!! lama tak nampak! terima kasih doanya.
    bukan ape pakcik, rimas la. macam satu benda yang wajib tanya selagi saya tak kawen. lain la kalo sambil tanya tu offer nak sponsor majlis ke ape ke sejuk la jgk hati ni kan. hehehe.

    BalasPadam